Приватизовувати залізницю, морські порти не можна

Печать

23 лютого Верховна Рада ухвалила Закон "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування". Це рішення сприяє проведенню приватизації «Укрзалізниці», яка вже неофіційно розпочалася.

Реформування Укрзалізниці готувалось вже давно
Фото: sannews.com.ua
Реформування Укрзалізниці готувалось вже давно

Знову олігархи лобіюють свій бізнес, абсолютно ігноруючи думку громадян, інтереси держави. По неточним оцінкам вартість майна нині залізниці перевищує 100 мільярдів гривень, там мають роботу, отримують заробітну плату та утримують сім’ї майже мільйон українців. Бюджет України від залізниці за минулий рік отримав більше 13 мільярдів гривень.

Що буде із усім цим господарством, із сотнями тисяч гектарів землі, лікарнями, вузами, житлом і т.і. А станеться так, як сталося із великими металургійними підприємствами, заводами, які після приватизації перестали платити податки до бюджету або зменшили їх в десятки разів.

І це не головне. Згадую шість років назад трагедію в Алчевську. Хто тоді допоміг людям – лише ремонтні бригаді державної залізниці. Саме залізниця тоді вивезла із замерзаючого міста 10 тисяч дітей у Крим і Карпати. Без копійки грошей, на одних усних гарантіях влади. Не дай Боже, але після приватизації все це стає не можливим. Те, що діється на залізниці – це неприкритий грабунок національних багатств. Всі збиткові галузі залишають державі, а прибуткові віддають приватникам. Це ж повне безглуздя, рекет серед білого дня. Адже ясно, що сьогодні «Укрзалізницю» банкрутують, як це робили із «Укртелекомом», шматок за шматком відрізаючи від неї прибуткові підприємства. Зрозуміло, що в рамках державної монополії відбувалося перекриття збитків прибутками. Це дозволяло простим українцям добиратись електричками, «робочими», «фантамасами» до роботи, лікарень, університетів, свого житла. Приватники все це зруйнують. Хто ж подумав про людей?

Укртелеком продали в березні минулого року
Укртелеком продали в березні минулого року

Досвід Європи, зокрема Франції, прибалтійських республік говорить про негативні наслідки «прихватизації» залізниць.

Не менш тривожним є і спроби приватизувати морські порти. За минулий рік дохід морської господарської діяльності був на рівні півтора десятка мільярдів гривень, а чистий прибуток – майже 2 мільярди гривень! Хто хоче забрати це все собі? Про яку обороноздатність, безпеку можна говорити. Що будуть робити пенсіонери, школи, вузи, лікарні, які залишаться без бюджету?

Ще більше лякає своїм безглуздям намагання «приватизувати» енергетику, особливо «Атоменерго». Це найдешевша електроенергія, яка виробляється в Україні. Вартість кіловата – 9-10 копійок. Отже країні слід чекати після виборів до парламенту підвищення цін на вантажні і пасажирські перевезення, послуги портів, різкого здорожчання не лише газу, а й електроенергії! Ось ціна політичних уподобань народу, розплата за підтримку ліберальних політиків.

Решения о продаже энергокомпаний принимаются не в Фонде Госимущества, а совсем в других местах. Приватизация энергетики - это приватизация кассового аппарата и рубильника. Такого инцидента я просто не помню— Бывший председатель Фонда госимущества Валентина Семенюк-Самсоненко

І найголовніше. Всі ці кроки щодо приватизації природних монополій, стратегічних галузей ведуть до втрати держави впливу на ситуацію в країні, роблять країну вразливою до всіляких катаклізмів, природних лих, негативно впливають на діяльність дрібних підприємців, знекровлюють бюджет, різко погіршують самопочуття громадян, порушують конституційні принципи справедливості і рівності всіх перед законом.

Звертаюсь до Президента, політичних партій, представлених у Парламенті, зупинити ці негативні тенденції, які можуть привести до втрати незалежності країни. Закликаю громадян України сказати рішуче ні політиці розграбування країни, зубожінню українського народу.

Тэги: энергетика, Верховная Рада, приватизация, Укрзализныця
Печать
Читайте в разделе
Выбор читателей
В.о. директора департаменту з питань люстрації Міністерства юстиції призначено 23-річну Анну Калинчук. Ваша реакція з цього приводу?